poniedziałek, 13 grudnia 2010

RSStube.pl - pamiętnik programisty

W piątek lub w sobotę (sklerosis tremens atakuje coraz częściej) wrzuciłem na serwer nową wersję stronki. Zmian widocznych gołym okiem jest w sumie niewiele, w kodzie jednak była rzeźnia i operacje plastyczne których nawet Jordan by nie chciała pokazać w tv. Na początku miałem tylko poprawić błędy, które mi zgłaszaliście (dzięki wielkie :) i dołożyć kilka rzeczy, których brakowało. Jednak to ukłucie z tyłu głowy, moja wkurwiona ambicja nie pozwalała mi pójść na łatwiznę no i trzeba było przerobić wszystko na nową modłę. Teoretycznie teraz jest lepiej, bardziej elastycznie, bardziej modularnie, generalnie "bardziej". Zobaczymy w praniu co z tego wyniknie.
Wizualnie nadal jest bieda bo nie mam pomysłu na jakiś konkretny layout. Z jednej strony chcę żeby było lekko i przejrzyście, a z drugiej wypadało by jednak coś tam jeszcze dołożyć albo poprzestawiać bo to co jest obecnie nie bardzo mi pasuje. Pewnie z czasem mi się coś wykluje, póki co jest jak jest. Pomysłu na logo też jeszcze nie mam więc póki co nie ma żadnego.

Disclaimer organizacyjny

RSStube.pl to katalog kanałów RSS. Wbrew temu co mi się na początku wydawało, nie będę kontrolował czy RSS jest Wasz czy cudzy. Raz, że nie bardzo jest możliwość automatyzacji tego procesu (przynajmniej nic mi nie przyszło do głowy), a dwa: to i tak autor zyskuje dodatkowego linka, a nie dodający feeda więc co za różnica? Jeśli jednak komuś by to przeszkadzało to niech do mnie napisze i jakoś rozwiążemy ewentualny problem. Tak więc niezależnie od tego czy robisz sobie schowek na czytane RSSy czy chcesz mieć jeszcze jedno miejsce w sieci linkujące do Twoich materiałów, zapraszam :)

Wprowadzone zmiany
  • dodana możliwość usuwania feedów
  • dodane pola na adres strony publikującej RSSa i tytuł (tworzą link do strony przy każdej publikacji więc warto uzupełnić te detale)
  • tytuły publikacji są w miarę możliwości ustawiane na bezpośrednie linki do źródła, a nie przez proxy feedburnera (zależy od tego co jest w tekście feeda)
  • obsługa błędu 404 czyli "strona o podanym adresie nie istnieje"
  • nawigacja katalogu (po lewej stronie) wsparta o szczyptę jQuery więc generalnie warto mieć włączoną obsługę JavaScriptu
  • zaokrąglone kanty, które oczywiście nie działają w IE :)
Ciągle w planach
  • możliwość logowania kontami z Google, Bloggera, Facebooka, Twittera, etc.
  • rozczaić problem z forwardowanymi feedami
  • logo
  • dopracowanie layoutu
  • może nieco więcej dynamizmu, ale z umiarem
Ok, tyle prywaty i nudzenia na dziś. Być może następnym wpisem znowu wprowadzę nieco kontrowersji i zniechęcę do siebie kolejne osoby :)

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

brakuje jednej bardzo ważnej rzeczy - formularza kontaktu. Gdyby ktoś chciał się skontaktować z twórcą to w sumie nie ma jak. Nie każdy wie, że piszesz tego bloga, chociaż na razie większość osób właśnie z tego bloga trafiło na rsstube.

Pomimo tego, komunikowanie się w sprawie rsstube w komentarzu do wpisu na jego temat jest trochę mało wygodne i nieprofesjonalne.

Inna sprawa, może by wprowadzić jakąś ochronę prywatności. Może ktoś nie chce podawać swojego loginu?

grapkulec pisze...

słuszna uwaga z tym formularzem kontaktu. z loginami rozumiem, że chodzi o to że jest on widoczny przy każdej notce z feeda dodanego przez danego usera. osobiście nie widzę w tym nic złego, ale zastanowię się też nad tą sprawą.

dzięki za komentarz :)

grapkulec pisze...

ok, formularz został dodany

wiejskie finanse pisze...

Strony Kontakt i O mnie to podstawa, bez nich blog wygląda dziwnie.

Prześlij komentarz