niedziela, 29 listopada 2009

Rezygnacja z karty w Polbanku

Z przeniesieniem karty kredytowej do mBanku związana jest konieczność rezygnacji z dotychczasowej karty. Należy tę sprawę załatwić w ciągu miesiąca od daty wydania karty przez mBank. Ja przeniosłem kartę z Polbanku więc w piątek udałem się do ich placówki aby złożyć dyspozycje zamknięcia rachunku związanego z tą kartą. Na miejscu okazało się, że system naliczył mi 41 groszy odsetek od zadłużenia. Skąd się to wzięło skoro spłaciłem wcześniej całe zadłużenie? Myślę, że z faktu spłaty w dwóch przelewach. Jeden przelew poszedł z mBanku w wysokości 2700 PLN (tyle zadeklarowałem we wniosku przeniesienia karty), drugi w wysokości 8,23 PLN wykonałem już samodzielnie z resztek na koncie w Polbanku. Najwidoczniej zanim doszedł drugi przelew (niby ten sam bank, ale w Polbanku trwa to przynajmniej jeden dzień) system naliczył mi odsetki. Szczerze mówiąc nie byłem zdziwiony samym faktem naliczenia czegokolwiek, ale wysokością tej sumy. O ile się orientuję Polbank nalicza odsetki od całości zadłużenia nie spłaconego do końca grace periodu więc powinny to być odsetki od prawie 3 tys. PLN, 41 groszy to trochę chyba za mało jak na kartę oprocentowaną na 19%. Postanowiłem jednak nie drążyć sprawy, zapłaciłem te grosze w kasie i po kilku minutach sprawa rezygnacji z karty kredytowej była załatwiona. Rachunek karty zostanie zamknięty w ciągu miesiąca. Dług pozostał, ale czuję jakbym jednak był jeden kroczek bliżej celu.

2 komentarze:

Łukasz pisze...

Widać cała spłata zaczyna nabierać rozpędu - powodzenia :)

Konsolidacja Kredytów Gdzie Najlepiej pisze...

Jak jest możliwość to zamykać karty kredytowe, bo tylko generują koszty. Na początku jeszcze się kontrolujemy, a później, w miarę zadłużania się może być różnie. I najczęściej bierzemy pożyczkę na spłatę karty lub rozkładamy ją na raty (10% w skali roku obecnie).

Prześlij komentarz